Nabízíme kompletní služby výměny pneumatik, opravy defektů a vyvažování.
Ceník pneuservis – osobní auta
Velikost R15 – 11″ až 14″
699 Kč
Velikost R16 – 15″
799 Kč
Velikost R17 – 16″
899 Kč
Velikost R18 – 17″
999 Kč
Velikost R19 – 18″
1199 Kč
Velikost R20 – 19″
1299 Kč
Dodávka – 20″
1399 Kč
Příplatek za runflat
45 Kč / kolo
Oprava pneu (dle poškození) – 13″ – 20″
250 – 600 Kč
Vyvážení pneu (demontáž z auta) – 13″ – 20″
400 – 700 Kč
Odtahová služba
od 15 Kč / Km
Ceny jsou bez DPH.
Ceník pneuservis – Nákladní auta
Přezutí pneu R 17,5″
590 Kč
Přezutí pneu R 19,5″
690 Kč
Přezutí pneu R 22,5″
750 Kč
Oprava pneu nákladních (dle poškození)
399 – 1290 Kč
Bobcat přezutí – 1 kolo
990 Kč
Traktor přezutí
dle dohody
Ceny jsou bez DPH.
Vyvážení kol je proces, který zahrnuje několik kroků:
- Příprava kola: Technik nejdříve odmontuje kolo z vozidla a připraví ho na vyvážení. To zahrnuje odstranění veškerých nečistot a kontaminantů, které by mohly ovlivnit přesnost vyvážení.
- Umístění kola na vyvážečku: Po přípravě je kolo umístěno na vyvážečku, speciální stroj používaný pro měření rozložení hmotnosti kola.
- Měření rozložení hmotnosti: Vyvážečka poté změří rozložení hmotnosti kola a určí, kde je třeba přidat nebo odebrat hmotnost, aby bylo kolo vyvážené.
- Přidání nebo odebrání hmotnosti: Na základě měření technik přidá nebo odebere hmotnost na kole pomocí speciálních kolíků nebo těžítek.
- Ověření vyvážení: Po přizpůsobení hmotnosti se kolo znovu umístí na vyvážečku a měří se, zda je nyní vyvážené.
- Namontování kola: Po ověření vyvážení technik namontuje kolo zpět na vozidlo, zavěsí ho zpět na osu a utáhne šrouby a matice na doporučený kroutící moment.
- Kontrola: Na závěr technik zkontroluje tlak v pneumatikách a ujistí se, že jsou kola správně namontována a utažena.
Celkově je tento proces zásadní pro bezpečnou a pohodlnou jízdu, zlepšuje ovladatelnost vozidla a prodlužuje životnost pneumatik.
Frekvence měnění pneumatik na vašem vozidle je do velké míry determinována řadou faktorů. Tyto mohou zahrnovat váš jízdní styl, druh vozidla, které řídíte, podmínky na silnicích, po kterých se nejčastěji pohybujete, a samozřejmě samotný stav pneumatik.
Z hlediska bezpečnosti i efektivity je zásadní, aby pneumatiky nebyly nadměrně opotřebené. Pneumatiky, které dosáhnou hloubky dezénu 2-3 mm, by měly být vyměněny. Zároveň je důležité dbát na jakékoli známky poškození nebo neobvyklého opotřebení.
V rámci hodnocení kvality a bezpečnosti pneumatik je k dispozici také EU Index. Tato škála hodnotí pneumatiky od hodnoty 1, což je nejlepší, po 6, což je nejhorší. Doporučuje se vyměnit pneumatiku, pokud dosáhne hodnoty 2 nebo méně.
Věk pneumatiky je další důležitý aspekt k zvážení. I když se pneumatiky mohou zdát v dobrém stavu, některé vlády doporučují, aby byly pneumatiky vyměněny nejpozději po 6 letech od data výroby.
Kromě toho je důležité mít na paměti, že různé roční období mohou vyžadovat různé typy pneumatik. V zimních měsících je vhodné používat zimní pneumatiky, které mají speciální směs pro zvýšení trakce a brzdného účinku na mokrém a sněhem pokrytém povrchu.
Celkově platí, že pravidelná kontrola stavu pneumatik a jejich včasné výměny jsou klíčové pro bezpečnost na silnici a úsporu paliva. Bezpečnost by měla být vždy na prvním místě a opotřebené nebo poškozené pneumatiky mohou výrazně ovlivnit ovladatelnost vozidla a jeho brzdnou dráhu.
Diagnostika skrytých vad pneumatik se provádí pomocí speciálního zařízení. Toto zařízení simulovat reálné podmínky jízdy, a tak poskytuje přesné informace o stavu pneumatiky. Při diagnostice se zaměřuje na několik hlavních faktorů, jako jsou například:
- Vyvážení: Toto zařízení zkontroluje, zda jsou všechny části pneumatiky stejně vyvážené a zda nejsou žádné nerovnoměrnosti.
- Tlak: Diagnostika zkontroluje tlak v pneumatice, aby se zjistilo, zda je dostatečný pro bezpečnou jízdu.
- Tvar: Tvar pneumatiky se kontroluje, aby se zjistilo, zda nedochází k deformacím, které by mohly ovlivnit její vlastnosti.
- Opotřebení: Diagnostika také zkontroluje opotřebení pneumatiky, aby se zjistilo, zda je dostatečně hluboké pro bezpečnou jízdu.
- Skryté vady: Zařízení zkontroluje i skryté vady, jako jsou např. praskliny nebo poškození, které by mohlo být nebezpečné pro jízdu.
Diagnostika skrytých vad pneumatik je důležitá pro bezpečnost na silnici, protože poskytuje přesné informace o stavu pneumatik, které by jinak mohly být přehlíženy pouhým okem.
- Identifikace poškození: Technik zkontroluje pneumatiku a identifikuje typ poškození, například defekt, proražení nebo opotřebení.
- Příprava na opravu: Technik připraví nástroje a materiály potřebné k opravě, jako jsou například kolíky, lepidlo nebo kompresor.
- Odfouknutí pneumatiky: Technik odstraní vzduch z pneumatiky, aby se dal dostat k poškozenému místu.
- Odstranění poškozeného kusu gumy: Technik odstraní poškozený kus gumy z pneumatiky pomocí nože nebo speciálního nástroje.
- Příprava opravného materiálu: Technik připraví opravný materiál, například kolík nebo lepidlo, aby mohl opravit poškozenou oblast.
- Oprava poškození: Technik opraví poškozenou oblast pomocí kolíku nebo lepidla, aby zabránil dalšímu úniku vzduchu.
- Nafouknutí pneumatiky: Technik nafoukne pneumatiku na doporučený tlak.
- Kontrola opravy: Technik zkontroluje opravu a ověří, že nedochází k úniku vzduchu a že oprava je kvalitní.
- Dokumentace: Technik zaznamená opravu do servisní knihy nebo do počítače.
Je důležité si uvědomit, že některá poškození pneumatik nelze opravit a je nutné je vyměnit za nové. Pokud se jedná o hluboké nebo široké proražení, nebo poškození boku pneumatiky, je nejlepší si koupit novou pneumatiku.
- Opotřebení: Pneumatiky se postupem času opotřebovávají a stávají se méně odolnými vůči poškození.
- Použití na suchu nebo mokru: Pneumatiky jsou navrženy pro specifické podmínky, a tak na suchu nebo mokru mohou být náchylnější k poškození.
- Vystavení ostrým předmětům: Pneumatiky mohou být poškozeny ostrými předměty, jako jsou kameny nebo sklo, které se dostanou do styku s pláštěm.
- Nesprávná údržba: Pneumatiky potřebují pravidelnou údržbu, jako je vyvažování, kontrola tlaku a výměna, aby byly v dobrém stavu.
- Používání nevhodných pneumatik: Používání nevhodných pneumatik, jako jsou letní pneumatiky v zimě, může zvýšit riziko poškození.
- Nesprávné nastavení tlaku v pneumatikách: Pneumatiky s nízkým tlakem se rychleji opotřebovávají a zvyšují riziko defektu.
- Nesprávné zatížení: Pneumatiky, které jsou nadměrně zatížené, se rychleji opotřebovávají a zvyšují riziko defektu.
- Nesprávná jízda: Pneumatiky jsou náchylné na defekt, když je vozidlo řízeno agresivně nebo v případě nesprávné techniky jízdy, jako je špatné brzdění nebo náhlé zatáčení.
Existuje několik znaků, které mohou naznačovat, že pneumatika je sjetá:
- Výška dezénu: Pokud vidíte, že dezén na pneumatice je nízký nebo téměř sjetý, je to známkou, že pneumatika je opotřebená a potřebuje vyměnit.
- Vychýlení: Pokud vidíte, že pneumatika má vychýlený tvar nebo je viditelně deformovaná, může to být známkou sjetí.
- Otvory: Pokud vidíte otvory nebo praskliny na pneumatice, může to být známkou sjetí nebo opotřebení.
- Ztráta tlaku: Pokud zaznamenáte rychlou ztrátu tlaku v pneumatice, může to být způsobeno sjetím nebo proražením.
- Zvuky: Pokud slyšíte neobvyklé zvuky při jízdě, jako jsou šumění nebo skřípání, může to být známkou sjetí nebo opotřebení pneumatiky.
- EU index: EU index ukazuje hloubku dezénu pneumatiky, kdy hodnota 1 je nejlepší a 6 je nejhorší.
Je důležité kontrolovat stav pneumatik pravidelně a včas vyměnit opotřebené nebo sjeté pneumatiky, aby se zajistilo bezpečnost na silnici a úspora paliva.
Vyvažování kol je důležité pro zajištění bezpečnosti a komfortu jízdy. Je potřeba vyvážit kola, kdykoliv se na nich objeví následující problémy:
- Nesoulad: Pokud pociťujete vibrace nebo nesoulad při jízdě, může to být způsobeno nerovnoměrným rozložením hmotnosti na kole.
- Opotřebení: Když jsou kola opotřebená nebo poškozená, mohou být nerovnoměrně rozložená a potřebují vyvážení.
- Výměna: Pokud vyměníte jedno nebo více kol na vašem vozidle, je důležité je vyvážit, aby bylo zajištěno, že jsou rovnoměrně rozložena a nebude poškozena jízdní stability
- Pravidelná údržba: Je důležité kontrolovat stav kol pravidelně a při každé servisní prohlídce, aby bylo zajištěno, že jsou vyvážena a neexistují žádné problémy s nerovnoměrným rozložením hmotnosti
Frekvence vyvažování kol se může lišit v závislosti na různých faktorech, jako jsou typ vozidla, jízdní styl, stav kol a podmínky silnice. Obecně by se však kola měla vyvažovat alespoň jednou ročně nebo při každé výměně pneumatik.
Pokud se vyskytnou problémy s nerovnoměrným rozložením hmotnosti nebo vibracemi při jízdě, mělo by se kola vyvažovat co nejdříve. Toto by mohlo být způsobeno například opotřebením nebo poškozením kola nebo nesouladem způsobeným výměnou jednoho nebo více kol.
Kromě toho, pokud řídíte často nebo jezdíte na dlouhé trasy, může být potřeba vyvažovat kola častější. Pokud jezdíte na měkkých nebo nerovných silnicích, může to také urychlit opotřebení kol a vyžadovat častější vyvažování.
V každém případě, je důležité kontrolovat stav kol pravidelně a včas je vyvažovat, aby se zajistilo bezpečnost a komfort jízdy.
- Vychýlení: Pokud vidíte, že pneumatika má vychýlený tvar nebo je viditelně deformovaná, může to být známkou defektu.
- Bubliny: Pokud vidíte bubliny nebo puchýře na pneumatice, může to znamenat, že došlo k proražení nebo poškození pláště.
- Otvory: Pokud vidíte otvory nebo praskliny na pneumatice, může to být známkou defektu nebo opotřebení.
- Ztráta tlaku: Pokud zaznamenáte rychlou ztrátu tlaku v pneumatice, může to být způsobeno defektem nebo proražením.
- Zvuky: Pokud slyšíte neobvyklé zvuky při jízdě, jako jsou šumění nebo skřípání, může to být známkou defektu nebo opotřebení pneumatiky.
Je důležité kontrolovat stav pneumatik pravidelně a včas opravit nebo vyměnit poškozené nebo opotřebené pneumatiky, aby se zajistilo bezpečnosti na silnici.